Happy Älvdalen i ny regi

  |   Om Happy Älvdalen
DSC08619

Efter snart två år som ansvarig för Happy Älvdalen väljer Karin Hellström att kliva av och lämna över konceptet till Marit Norin och Explore ECO. Varumärket Happy Älvdalen startades upp av Hannah Risander 2012 med en tanke om att lyfta fram Älvdalen på ett positivt sätt. Sedan dess har varumärket utvecklats bland annat genom blogg, tryckt magasin och via sociala medier.

Varför väljer du att kliva av Karin?
– Jag och min man flyttar under hösten från Älvdalen och jag ser det som självklart att Marit ska fortsätta utveckla Happy Älvdalen. Det som Marit inte vet om Älvdalen är inte värt att veta! Hon har en fantastisk kunskap om natur, kultur och allt som finns i bygden. Något som jag tycker är jätteviktigt att lyfta fram för att locka besökare, inflyttare och företagare till Älvdalens kommun. Idag söker människor det som äkta och det är Happy Älvdalen.

Vad är Happy Älvdalen idag?
-På grund av dålig lönsamhet valde vi att lägga ner magasinet. Tyvärr. Vi sökte samarbete på flera olika håll men lyckades inte utan satsade istället på digital media. I dagsläget har vi tusentals personer som följer Happy Älvdalens blogg, facebook, instagram och twitter. Det finns minst sagt ett stort intresse för vad som händer i Älvdalen.

Vad har varit mest positivt med att arbeta med varumärket Happy Älvdalen?
Att göra de första magasinet var en spännande och fantastisk resa! Jag hade aldrig gjort någon tidning förut och sa ”Hur svårt kan det vara?”. Jag insåg snabbt att det inte var så enkelt och som tur var så tackade Marit ja när jag frågade henne om hon vill vara med och jobba med att utveckla Happy Älvdalen. Jag måste också tillägga att samarbetet med Sahlsa och Tobbe Nilsson Foto också var mycket positivt och lärorikt. Jag insåg hur viktigt det är att små företag samarbetar och att alla gör det som de är bäst på.

-En sak till som jag minns extra väl är när SVT ringde och frågade om Happy Älvdalen kunde hjälpa till att visa upp Älvdalen inför prinsessbröllopet i somras. De hade googlat och hittade Happy Älvdalen och vår hemsida. Marit var en given guide och det resulterade i ett antal inslag under bröllopskvällen i SVT. Tyvärr fick vi inte visa vår logga men bara vetskapen om att de hittade oss på Happy Älvdalen, det värmer.

Hur ser du på framtiden för Happy Älvdalen?
– Jag tror absolut att Happy Älvdalen kan utvecklas och att Marit är rätt person att driva det vidare. Som jag sa tidigare så tror jag att det är en framgång att ”lyfta på stenarna” och fortsätta berätta stort och smått om livsstil, besöksliv och näringsliv i Älvdalen. Och vem vet- de som inte ville vara med och samarbeta tidigare kanske ångrar sig… jag håller tummarna för det och önska givetvis Marit stort lycka till i framtiden med Happy Älvdalen!!